Як стати кінооператором STEDIACAM, який заробляє від 200$ на день, в чому нюанси та перспективи професії, розповідає Максим Сало — практик-викладач унікального курсу «OPERATOR STEDIACAM».

Досвід роботи оператора STEADICAM – 14 років. Робота у кіно, рекламних роликах, музичних кліпах, телевізійних шоу. Великий досвід міжнародного рівня з новітніми технологіями.

Робота з брендами: Mercedes Benz, Porshe, Jack Daniels, Bose, Amazon Music, FIFA, Parimatch, Guinness, інші
Зйомка ТОП артистів: 21 PILOT, Coldplay, Shey BABA, Kojey Radical, Beardyman ft Joe Rogan, Squeezie ft. Gambi та багато інших.

– Зараз процвітають майстер-класи та розвивачі курси всіх видів, включаючи творчі напрямки (як написати бестселер, зняти фільм, намалювати картину). Все для того, щоб самореалізуватися та швидко стати суперуспішним та багатим. Чи можна застосувати поняття “лідерство” до творчої сфери, особливо кіноіндустрії? І якщо так, то чи вимірюється воно якимось чином?

– Вся історія кіно та телебачення доводить, що операторська робота – це велика майстерність, практика, безліч знань та досвіду. Очевидно, що всі великі оператори завжди працювали над підвищенням своєї майстерності та саморозвитком. Принцип саморозвитку особливо характерний для західних кінематографістів. В Україні цей принцип поки що перебуває на стадії становлення, але його розвиток у кінематографі відбувається дуже швидко. При цьому часто кажуть, що “оператор – найерудованіша людина на знімальному майданчику”.

– «Найерудованіший» в яких напрямках?

– Практично у всіх. Від живопису та екології до атомної фізики або комп’ютерної грамотності. Всі знання, так чи інакше, потрібні для роботи оператора. Розуміння широкого кола предметів, навіть поверхове, допомагає передати глядачеві потрібний образ. Якщо говорити безпосередньо про професію оператора STEDIACAM, то особлива увага приділяється законам фізики. Від них безпосередньо залежить якість зйомки, вміння налаштування складного обладнання, розуміння основ систем стабілізації та динаміки, які безпосередньо впливають на якість зйомки.

– У чому особливість професії оператора STEDIACAM, на відміну від звичайного оператора?

– Оператор STEDIACAM – це в першу чергу, фахівець, який ідеально володіє майстерністю динамічної зйомки. Унікальні навички роботи з динамічною спец. технікою дозволяють створювати шедевральні кадри, без яких уявити сьогоднішній кінематограф, телебачення і навіть трендове мобільне відео неможливо. Тому попит на хороших фахівців даного напряму в усьому світі великий!

– У програмі школи FILM CREW основна увага приділяється практичному навчанню? Студенти одразу приступають до зйомок?

– Так. Після певної кількості теоретичних лекцій студенти поринають у практику, і кожен створює свої власні етюди. На мій погляд, швидкий перехід до практики – це надійний спосіб знайти себе, свій стиль та сформувати особистий погляд на речі. Для всіх це відбувається по-різному.

Не кожен студент, який навчається операторській майстерності STEDIACAM, працюватиме за фахом. В результаті одні підуть на телебачення, інші – в документальне кіно, треті залишаться в художньому кіно, четверті почнуть займатися рекламою та музичними кліпами, а хтось успішно почне застосовувати знання у маркетинговій мобільній зйомці. Усі ці області перебувають у межах однієї професії. Але насправді кожен аспект операторської роботи – це окрема спеціальність зі своїми нюансами та “законами”. Чи існує оператор, який вміє знімати все? Так. Але це рідкісний талант, помножений на велику практику.